Onderwijsprofessional

De ambitie van E³UDRES² is om studenten de nodige competenties te laten verwerven en klaar te zijn voor de toekomstige veranderingen op de arbeidsmarkt. We noemen deze competenties de ‘future skills’. Daarnaast  brengen we hen de nodige vaardigheden bij en stimuleren 'het durven' zodat elke student in zijn of haar omgeving een change agent kan worden.


Dit vraagt een innoverende onderwijsaanpak en dus ontwikkelden we de I Living Labs.

In deze I Living Labs laten we studenten werken aan de ontwikkeling van hun eigen future skills. Ze doorlopen een co-creatief proces met een externe stakeholder die hen een uitdaging voorlegt waar hij/zij mee geconfronteerd wordt in zijn professionele omgeving.

Studenten werken samen in transdisciplinaire teams. Als docent bij jij de facilitator van het proces. Je hoeft dus geen inhoudelijk expert te zijn over de gestelde uitdaging. Wat je wel doet is het proces bewaken en de studenten hierin coachen.

Deze nieuwe werkwijze kan een uitdaging zijn voor de onderwijsprofessional. Een uitdaging waarin je kan groeien in je faciliterende en coachende vaardigheden.




Ik wil een I Living Lab coachen >>
Share by: